Terradillos los Templarios-La Virgin del Camino - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carine Govers - WaarBenJij.nu Terradillos los Templarios-La Virgin del Camino - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carine Govers - WaarBenJij.nu

Terradillos los Templarios-La Virgin del Camino

Door: carinegovers

Blijf op de hoogte en volg Carine

06 Augustus 2010 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,
Ik denk dat de meesten wel weten dat ik gisteren, op 5 augustus weer ben thuisgebracht door Jan, (die ook de laatste tientallen kilometers in het Spaanse land heeft meegelopen), maar ik wil jullie de rest van de verhalen niet onthouden, dus die zet ik alsnog op deze site erbij, en reacties blijven welkom, blijft erg leuk om te ontvangen.....


Liefs, Carino

-------------------------------------------


Zondag 18 juli 2010, Terradillos los Templarios-Bercianos del
Real Camino 24 km.
Rond 5.30u opgestaan, inpakken en na m'n brood en banaan vertrek ik samen met Luisa (Italië) omdat we gister beiden moeilijk alleen de weg uit het dorp konden vinden. We lopen rustig, zien de zon opkomen en hopen in 't 1e dorp de koffie te vinden.......... helaas! We moeten nog 9 km. verder lopen. Ik neem 'n koffie met 'n lekker gebakje (was niks anders). Luisa arriveert wat later ook en na haar ook Shannon (Australië.) We blijven lekker 'n tijdje zitten en lopen apart weer verder. Later haal ik Shannon weer in en lopen we samen verder. In Bercianos moeten we anderhalf uur wachten voordat de deur open gaat. De man daar was niet erg aardig en ik overweeg verder te gaan, maar dit schijnt een goede albergue te zijn, dus blijf ik toch maar. Samen met Shannon, Richard (Goirle, nu woonachtig in Roemenië) met z'n vrouw Mihaela en meer anderen. Na douchen en wasje gaan we op zoek naar een leuk terrasje, 't is inmiddels bloody hot, maar we hoeven niet ver, dus er is niets aan de hand!
Het gaat erg goed met het verdragen van de hitte, ik loop in de beruchte/beroemde Meseta zonder ergens last van te hebben. Ik geniet daar van de mooie vlinders, bermbloemen, vogels, en ook de zonnebloemvelden beginnen hier, mmm.
Na het pilsje (oké, 2 dan) gaan we even boodschappen doen, het winkeltje gaat weer open om 16.15u. op zondag!!
Daarna op bed rusten tot aan het diner om 19.30u. Salade met tomaten, daarna kleffe rijst met groenten er in, echt lekker is het niet, maar ik geniet straks thuis weer des te meer... en kersen na!
Dan ga ik vast mijn rugzak voorbereiden met inpakken, we willen morgen met z'n vieren om 5.00u. vertrekken om de sterrenhemel te kunnen zien.
Tegen 22.00u. gaan we, met wie wil naar de zonsondergang kijken, 't is mooi, maar niet spectaculair, omdat er geen wolken zijn, want dan zou het een mooier kleureffect hebben gegeven.
Dus maar gauw weer slapen, zzzzzzzzzzz


Maandag 19 juli 2010 Bercianos del Real Camino - Mancilla de las Mulas, 27 km.
Kon gister niet in slaap komen, omdat er beneden nogal hard gepraat werd, later word ik elk uur wakker, en na 3.45u. slaap ik niet meer... Om 4.15u. uit bed en om 5.15u. vertrekken we dan eindelijk, hebben nog wel ontbijt gehad, stond al klaar voor ons!!
Het is een prachtige sterrenhemel, de melkweg is ook goed te zien, mooi!!!
De route is niet echt geweldig, parallel aan een asfaltweg, eerst snelweg, later wordt dat 'n rustiger weggetje, we gaan even op een bankje zitten om snel wat te eten.
Volgende stop is pas na 13km. waar we koffie drinken en nog wat te eten nemen, en weer verder, tot in de eindplaats Mancilla. In de veronderstelling dat Richard en Mihaela, (waar ik een stukje achter loop) een hotel nemen, draai ik af bij de albergue.
Later ontdek ik dat er nog een alberge is in dit dorp en dat "de rest" daar gaat slapen, jammer dat ik dat niet wist!
Ben op zoek gegaan naar 'n pedicure want 't eelt wordt weer te dik, ik krijg weer pijnlijke drukplekken.
Er is helaas geen pedicure voorradig, maar in die andere albergue wil een dame (de hospitalera) wel m'n blaren (net op de rand van m'n hakken, nog van de andere inlegzolen) behandelen, ze knipt ze later flink open, en doekje met pleister er op.
Ik ga nog even praten met "de rest" die ik ken en kan straks terugkomen voor de daadwerkelijke behandeling én ik kan mee-eten, ook moi!!
Ga weer terug naar mijn eigen albergue en neem m'n rust, maar 't is erg rumoerig, veel jonge mensen en veel autoverkeer, dus in 2 opzichten een verkeerde keuze geweest van mij.
Misschien pak ik dan morgen een keertje een hotel, om goed te rusten.
Rond 18.00u. ga ik weer naar de andere albergue om m'n blaren te laten behandelen, de dame daar is méér dan aardig voor me, ondanks dat ik niet in haar albergue slaap.
Maar daar heb ik geluk mee, zegt ze, want voor haar eigen gasten pakt ze de grote zaag erbij, haha..
Daarna kom ik in de keuken en dan blijkt dat iedereen voor zichzelf aan het koken is, en ze nodigen me alle drie uit om mee te eten, bijna gênant, ik kan kiezen uit 3 diners...
Ik eet met Shannon (Austr.) mee, die vroeg me het eerst. Later zitten we met een wijntje bij hun op 't terras en komen Richard en Mihaela (Roem.) er ook bij zitten en eet ik met met hun ook nog 'n klein hapje mee. Luisa heeft alleen gegeten. We blijven nog even nagenieten van de lekkere zomeravond en de wijn en rond 21.00u ga ik terug naar mijn eigen stekkie en ga slapen.

Dinsdag 20-07-2010
Mansilla de las Mulas - La Virgin del Camino 28km.
Redelijk geslapen maar al voor 5u. wakker. Ik sta tegen half 6 op en vertrek om 6.15u na mijn eigen ontbijtje. Lekker alleen, maar ook weer erg veel naast de verkeersweg.
In het eerste dorp neem ik nog 'n koffie met (droge) croissant. Luisa komt net voorbij als ik daar weer buiten kom en we lopen een stukje samen op, maar omdat ik sneller loop, gaan we daarna weer apart verder. Op naar Leòn. Drukke (voor mij tenminste) stad. Wel mooie gebouwen.
Drink koffie op 'n terras en zie Nigel (Fr.), ga bij hem zitten nadat hij dat gevraagd heeft en later Shannon zie ik ook Shannon die weer in gesprek is met Dominic (Dtslnd). Dominic blijft een dagje in een hotel, voelt zich te erg beroerd om in een albergue te gaan slapen. Daarna op naar de kathedraal. Zie eerst Richard en Mihaela nog op 'n terras en Ruben (Zwitserland) zit bij hun. Ik ga de kathedraal bekijken en daarna mijn foto's op CD laten zetten. Daar tref ik Ruben weer, hij wil wel met me meewandelen. Ruben komt zelf uit Zwitserland lopen, ook vanuit huis vertrokken. Ik zeg hem dan wel dat ik mijn verhaal (dagboek) nog wil bijschrijven en naar het postkantoor moet, maar dat is helemaal geen probleem voor hem. Een uur later(!) gaan we samen een salade eten , voordat we Leòn gaan verlaten. 't Is wel gezellig, weer een nieuwe nationaliteit op deze tocht. Het is inmiddels weer erg warm, ong. 35graden C. (in Nederland ook, en de 4-daagse van Nijmegen is vandaag van start gegaan pffff).
Rond 14.00u. gaan we dan weer lopen, richting Virgin, we treffen Leif en Sanne ook aan net buiten de stad, en lopen samen verder, het is kei heet inmiddels. Maar na zo'n anderhalf uur bereiken we ons einddoel voor vandaag. De "rest" is al aangekomen. Ik ga lekker douchen en besluit mijn hele was eens in de machine te wassen, wat een luxe, Mihaela wil ook wat van hun was bij mijn machine doen, is prima, ik betaal het toch wel, maar ze wil dan ook nog regelen hoe en wanneer... We koken en eten met acht mensen die avond: Richard, Mihaela, Luisa, Shannon, Ruben, Leiff, Sanne en ik. Leuk, zo'n lange tafel met mensen! Jammer dat Sanne nu niet fit is, ze ziet wat bleek en eet nauwelijks, ligt ook al vroeg op bed. Na het eten ga ik mijn verhaal bijschrijven, m'n wasje opruimen, maar zie dat mijn shirt toch niet echt schoon geworden is....ook sund!
De anderen maken de wijn verder maar op, maar ik ga lekker vroeg naar bed!






  • 07 Augustus 2010 - 13:36

    Wil / Antonet :

    Hallo Carino,

    Nogmaals welkom thuis en proficiat!!!! Ik heb nu nog geen tijd om de rest van je verhalen te lezen, maar dat doe ik vanavond.

    Antonet en Wil

  • 08 Augustus 2010 - 09:37

    Mieke En Bert:

    Proficiat Carine. Wat een belevenis he. Dit zul je je hele leven niet meer vergeten. Het is vandaag precies een jaar geleden dat wij deze tocht aanvingen. We zitten er nog steeds vol van. Heel veel plezier met je herinneringen. En welkom thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carine

Actief sinds 07 April 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 70538

Voorgaande reizen:

31 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: