Al trainende en treinende gaan we verder.... - Reisverslag uit Soerendonk, Nederland van Carine Govers - WaarBenJij.nu Al trainende en treinende gaan we verder.... - Reisverslag uit Soerendonk, Nederland van Carine Govers - WaarBenJij.nu

Al trainende en treinende gaan we verder....

Door: carinegovers

Blijf op de hoogte en volg Carine

19 April 2010 | Nederland, Soerendonk

Tussen de wandeldagen door ben ik volop informatie aan het inwinnen, zoals infomiddagen bezocht in Vessem, bezoekjes bij mensen die Santiago al gelopen hebben, Wil van de Ven uit Dommelen, van hem kreeg ik het boekje Miam Miam Dodo, Camino Francés, en daarbij een hoop nuttige tips!! En bij een later bezoek aan Bert en Mieke van Turnhout in Budel-Dorplein kon ik het boekje GR654 (oude druk, wat niet meer te koop is!!) komen ophalen, dit boekje mag ik gelukkig lenen!!
In juni komt de nieuwe druk uit, maar dan ben ik al gevlogen, of ehh.... eigenlijk al gaan lopen.
Ook bij hen werden we (Jan en ik), net als bij Wil en Antonet gastvrij onthaald met lekkere koffie en 'n kuukske en kregen we ook volop uitleg en mooie verhalen.
Ik voel me nu al prima thuis tussen de pelgrims!!
Daarnaast heb ik natuurlijk via internet ook diverse verhalen en info gelezen.
En ik heb me intussen verder ook nog op mijn bagage moeten richten: uitzoeken, (vooral lichtgewicht..), wegen, toch maar iets ruilen, weer wegen, nog iets aanschaffen, toch weer iets anders thuislaten; ik houd steeds de regel als een mantra in mijn hoofd: alles wat je thuis laat, is meegenomen!!
Ik weet nu al dat het waar is, en houd me dan ook aan het minimum van meenemen.
En de rest laat ik maar op me afkomen, geen strakke tijdsplanning, niet teveel: wat als..?? Ik laat het maar gebeuren.

Nog een paar etappebeschrijvingen:

Vrijdag 19 maart: Born-Maastricht, ca. 33 km.
Vanaf Born hebben we het Pelgrimspad niet meer gebruikt, omdat het hier vooral nog om het trainen ging, en om zover mogelijk zien te komen in het voortraject.
We hebben de dag steeds (pal) naast het Julianakanaal gelopen, ergens lekker op een trapje aan het kanaal, in het zonnetje onze boterhammen opgegeten, (met koffie natuurlijk..).
Omdat we niet al te vroeg zijn vertrokken vanuit huis, kwamen we tegen de avond in Maastricht aan. Meteen maar naar het station, met de trein terug naar Sittard en daar met de buurtbus weer naar Born.
Jaja, we hebben alle soorten van reizen inmiddels al eens gebruikt, geloof ik.

Zaterdag 27 maart: Maastricht - Visé ca. 18 km.
Eerst met de auto naar Visé gereden, daarna terug naar Maastricht met een boemeltreintje. Toen kon de tocht weer beginnen!
Het was heerlijk wandelweer vandaag. (We volgen nu de Via Mosana, een pad van Maastricht naar Namen). We zijn door het natuurpark Eijsder Beemden gelopen, (waar we eerder met het Krijtlandpad ook al doorheen kwamen) het was weer prachtig, al was vorige keer alles veel groener.
En yes, we zijn de laatste grenspaal in Nederland al gepasseerd!!
In Visé als afsluiting van deze dag de (nieuwe) Leffe Ruby gedronken, (lijkt op een soort rosébier);).

Zaterdag 3 april: Visé - Luik ca. 25 km.
Vandaag zijn we naar Luik-Angleur gereden, en dat zonder Tomtom, het was niet helemaal eenvoudig, voor Nederlanders zal dit wel te begrijpen zijn...
Dus ja, toen we er aankwamen, moesten we natuurlijk een treinkaartje kopen, alleen: het loket was dicht! Gelukkig liepen we een student tegen het lijf (met mobiel internet bij de hand) die ons in engels/frans uit kon leggen dat we gewoon op de trein konden stappen en er in de volgende (grote) halte weer uit moesten en dan het kaartje alsnog konden kopen, richting Visé. We moesten nog wel een dik half uur wachten, dus die tijd hebben we maar benut voor een bakkie ...
Na de overstap in het grote station Guillemins (waar we ook weer 3 kwartier moesten wachten) kwamen we zo rond 13u. toch eindelijk in Visé aan. Gelukkig bleek het weer beter te zijn dan in Soerendonk, waar het regende, wat dan toch voor ons weer mooi meegenomen was.
Het was een hele mooie tocht, al behoorlijk klimmen en dalen, maar gelukkig had ik mijn wandelstokken meegenomen, wat toch wel veel scheelt voor mijn knietjes.
Helaas had ik op het juiste moment mijn fototoestel niet in mijn hand, anders had ik het plaatje van de eeuw kunnen maken: opeens zagen we 4 reeën over een wei lopen, met op de achtergrond de skyline van Luik, werkelijk geweldig, maar ik kan het helaas niet bewijzen met een foto!
In Luik aangekomen, even op een terrasje uitgerust en daarna de L'église Saint Jacques nog bezocht, waar we een rondleiding kregen en ik kreeg er ook nog een stempel voor in mijn (Credencial del peregrino) pelgrimspaspoort.
Daarna weer richting station in Luik-Angleur waar de auto stond, en echt waar, toen we bij de auto kwamen, begon het pas daar te regenen... (zou Jacobus me nou al weten te vinden met 'n paraplu...)


  • 20 April 2010 - 19:49

    Tamara:

    hey carine,

    heel erg veel succes. maar vooral heel erg veel plezier geniet ervan. ik denk aan je.
    het gaat je lukken daar ben ik van overtuigd ik ben nu al trots op je.

    heel erg veel liefs tamara (knuffel maatje)

  • 20 April 2010 - 20:59

    Miriam (& Robin):

    Carine, wat een spannend avontuur zeg!

    Wij gaan je zeker volgen.
    Heel veel succes en plezier en maak veel foto's onderweg.
    Met wie ga je dit avontuur aan..? En de honden..?

    Heel veel liefs, Robin & Miriam en pootje van Senna.

  • 21 April 2010 - 06:29

    Loek En Anja Aarts:

    heel veel succes carine
    en we volgen je op deze side
    ontzettend veel plezier toegewenst door ons

  • 21 April 2010 - 07:46

    Trees:

    hoi Carien ik had je al te vlug terug gemaild maar heb je verslag net pas gelezen wat un avontuur heel veel succes ik blijf op de hoogte goetjes

  • 21 April 2010 - 09:31

    Wim En Riet:


    Beste Carine.
    Heel veel succes met je voettocht naar Santiago de Compostela.
    Dat gaat jou zeker lukken!We blijven je volgen.Veel plezier!


  • 21 April 2010 - 12:18

    Marianne:

    Hoi Carine, Knap van jou zeg! ik ben er van overtuigd dat jij dit gaat redden, heel veel succes en wees voorzichtig! Ik volg je op de voet hoor.

  • 21 April 2010 - 13:22

    Karin:

    heey Carine,

    Ik wens je veel succes, maar ik weet dat dit je gaat lukken.Geniet ervan.Ik zal je zeker volgen via de site.
    Groetjes CATO

  • 21 April 2010 - 21:15

    Toos Vogels:

    hoi Carine,
    knap dat je de uitdaging aan gaat, ik wens je heel veel loop plezier.
    wens je alle goeds toe, ik ga je zeker volgen.
    lieve groetjes.

  • 24 April 2010 - 17:08

    Toos V/d Kerkhof:

    Hoi Carine
    Na de eerste verslagen te hebben gelezen ben ik er van overtuigd dat je het wel gaat redden.Met al die koffie moet het lukken.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.Doei.

  • 25 April 2010 - 07:54

    Toos En Jacques En B:

    Ik wens je alle sucses van de wereld ,ook groetjes van Bram die steeds zegt het is heeel ver hoor maat ik vind het knap dat ze dit gaat doen daar sluiten we ons bij aan

  • 25 April 2010 - 19:03

    Ger & Petra:

    Hoi Carine, we willen je veel suc6 toewensen, we kijken als wij op vakantie gaan waar je zit. We hopen dat we je dan kunnen supporten, misschien wel een dagje samen lopen. Groeten Petra en Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carine

Actief sinds 07 April 2010
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 70520

Voorgaande reizen:

31 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: